دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان تهران گفت: یک مجلد از خدمات ۴۳ انقلاب اسلامی وجود ندارد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان پیشوا، همزمان با دهه بصیرت و بمناسبت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نشست بصیرتی جهاد تبیین با سخنرانی استاد قشقایی، دبیر کارگروه جبهه فرهنگی جنوب شرق استان تهران و با حضور ابراهیم تاجیک نوری فرماندار، معاونین و مشاور فرماندار، بخشداران، مسولان ادارات و دستگاهها، مدیران و معاونین پرورشی اداره آموزش و پرورش و دهیاران در سالن اجتماعات پردیس فرهنگیان شهرستان پیشوا برگزار شد.
از جمله برنامه های اين نشست، اجرای فوق العاده گروه سرود کشوری ساکنان آسمان به سرپرستی علی شریفی بود.
همچنین در این مراسم، تابلو قلم زنی روی مس با نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.
علی قشقایی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جنوب شرق استان در نشست بصیرتی جهاد تبیین که با حضور فرماندار و مسولان شهرستان برگزار شد بیان داشت: بصیرت، فقط با خواندن تاریخ اتفاق میافتد، آن چیزی که ما را مفتخر کرد به بزرگ شدن در این منطقه، بیشک لحظاتی بود که کتاب سیره زندگی شهید اردستانی را برای اولین بار خواندم و ای کاش فرصت بود این جلسه را به وصف این شهید عزیز، شهید علی قمی و همه آنهایی که متعلق به این منطقه هستند و تاریخ هویت بخش منطقه را منور کرده اند اختصاص دهیم.
ایامی که در آن به سر میبریم، شاید بشود گفت ایامی است که بعد از فتنه ۵ماهه اخیر است، شاید در یکی دوماه قبل نمیتوانستیم این واژه بعد را به کار ببریم، ولی الان میتوانیم زمانبندی فتنه ۱۴۰۱ را هم به زبان بیاوریم.
آن چیزی که نباید به فراموشی سپرده شود این است که نباید براساس هویتی که در تاریخ اتفاق میافتد و عبرتی که در تاریخ میگیریم، آینده را بسازیم، جنس جامعه ایرانی و جنس جامعه شیعی ایران در طول تاریخ ۱۴۰۰سال گذشته، مدام عجین با عبرتهای تاریخی است.
جامعه دچار تحولات مختلفی میشود و تصمیم گیریهای انسانها باعث میشود که تاریخ را به گونهای رقم بزنند که درس آموز باشد، برای عبرت آموزی از تاریخ هم نیاز نیست که ما در تاریخ زندگی کنیم و باید به قول امیرالمومنین علیه السلام تاریخ را به گونهای بخوانیم که گویا با آنها زندگی کرده ایم.
برخی از مواقع وقتی ما شروع میکنیم و از تاریخ، به ویژه تاریخ معاصر بعد از انقلاب بحث میکنیم، به ما میگویند شما که متولد دهه ۶۰ به بعد هستید، چطور میخواهید از زمان طاغوت شروع کنید، پاسخ آن کاملا روشن است؛ احتیاج نیست تاریخ را دیده باشی، باید تاریخ را آنقدر خوانده باشی که گویا در تاریخ زندگی می کنید.
تاریخ انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد و جمله عامیانهای در بین سیاسیون رواج پیدا کرده که حافظه سیاسی مردم ضعیف است و مردم خیلی زود فراموش میکنند، متاسفانه برخی مواقع این سخن درست است، اگر ما نخواهیم تاریخ را یادآوری کرده و به آن نگاه کنیم.
لذا یکی از مهم ترین علومی که در کلام الله مجید هم به آن خیلی توصیه میشود، موضوع تاریخ است، چه خواندن و چه دیدن آن،"قل سیرو فی الارض..." بروید بچرخید دنیا را ببینید، لذا تاریخ و دیدن صحنههای تاریخی برای عبرت آموزی است و برای سرگرمی نیست، ما در مورد جمهوری اسلامی، هر موضوع تاریخی را باید در فضا و در آن موقعیت تاریخی نظر دهیم، نه خارج از آن، گاهی اوقات وقتی میخواهیم چیزی را ارزیابی کنیم، دو حالت برای ارزیابی، نسبت به نقطه مطلوب و نقاط همتراز داریم.
در مورد جمهوری اسلامی، وقتی شروع به نقد و بررسی میکنیم، اگر نقطه مطلوب پیش روی ما باشد، حتما نقاط ضعف فراوانی در انقلاب اسلامی و نظام اسلامی متبادر است؛ چون ما به دنبال آرمان شهری میگردیم که آن را در ظهور مهدی فاطمه دنبال میکنیم.
اگر هر آنچه را که قرار بود از عدالت در جمهوری اسلامی رقم بخورد دیگر علتی برای ظهور منجی عالم بشریت باقی نمیماند، این را برای این میگویم که وقتی در موقعیت عدالت طلبانه نسبت به جمهوری اسلامی قرار میگیریم، حتما یک موضع مطالبه گرانه خواهی م داشت، وقتی مطالبه عدالت به معنای آن چیزی باشد که قرار است در حکومت آخرالزمانی قرار بگیرد، در دورهای که هیچ فقیهی نباشد، هیچ بیقولهای نباشد، هیچ ظلمی نباشد و همه انسانها به اندازه دسترنج خودشان بتوانند استفاده ببرند و این زمانی اتفاق میافتد که انسانها برای اجرای قسط و عدل قیام کنند.
وقتی ما شروع میکنیم به نقادی و مطالبه گری از وضع موجود، فراموش میکنیم که چه کسی باید وضع مطلوب را بسازد و در آیات شریفه قرآن وقتی نگاه میکنیم میفرماید "و من ارسلنا رسلنا بالبینات... ما همه رسولان را فرستادیم" بعد ادامه میدهد "و انزلنا معهم کتاب و الحکمه... ما کتاب و حکمت را هم همراه اینها فرستادیم" بعد ادامه میدهد ما با اینها میزان را هم فرستادیم و در ادامه هدفگذاری میکند؛ هدف همه انبیا و ابزاری که ما به اینها دادیم: "لیقوم الناس بالقسط" ما اینها را به انبیا دادیم؛ ولی نه این که انبیا خودشان عدالت را برقرار کنند، بلکه مردم برای قسط قیام کنند.
وقتی شروع به مطالبه گری می کنیم و یک موجود فرضی به نام نظام اسلامی، دولت، حکومت و حاکمیت را پیش چشممان میآوریم و میگوییم این آدم باید این مسیر را درست کند؛ نگاهی که یک فرزند میتواند به پدرش داشته باشد و فکر میکند پدرش همه فن حریف است و میتواند همه مسائل جامعه را حل کند.
پس ما انقلاب اسلامی را دو جور میتوانیم نقد کنیم؛ یکی نسبت به وضع مطلوب و دیگری نسبت به آنچه که در تاریخ اتفاق افتاده است، وقتی نسبه به وضع مطلوب نگاه میکنیم باید مطالبه گر باشیم. خاصیت جوان این است که مطلوب را پیدا کند و مطالبه کند برای مطلوب. اما اگر نگاه به وضع مطلوی کاری کند که شما را به نگاه بدبینانه، سیاه نمایی کند، شما از همین وضع موجود هم به عقب میروید و مسیر انتخاب موقعیت مطالبه گرانه در راستای پیشبرد وضع موجود به وضع مطلوب و شکر آن مسیر طی شده است.
دعوای ما با برخی از دوستان در جریانات عدالت طلبانه، بر سر همین است که وقتی شروع میکنند به نقد و بررسی، گویا دارند با یک نظام طاغوتی برخورد میکنندهمه دوستان اهل تدین هستند، وقتی شما خانه یک فقیر را میبیند که من خیلی از آنها را دیده ام، خانههای 20، 30 متری که فراوان هستند.
ما در دوران دانشجویی به جنش عدالتخواهی مشهور بودیم، در آن سالها ۲۰ کارتن خواب در شهر از سرما مردند، درفضای دانشجویی که یک فضای مطالبه گرانه و آرمانخواهی است، سه شب جلوی استانداری و شهرداری و بهزیستی رفتیم، آنجا کارتن گذاشتیم و خوابیدیم، حدود ۶۰ دانشجو بودیم، هر مسئولی هم که میآمد، داد و بیداد میکردیم که در جمهوری اسلامی چرا باید کارتن خواب از سرما بمیرد، وقتی شما میخواید این مسئله را مطالبه کنید باید آرمان خواه باشید.
یعنی پذیرفته نیست در حکومت اسلامی به نام علی بن ابی طالب، کسی از سرما بمیرد، حتی برای یک مورد، اگر خلاف مکتب علی بن ابی طالب اتفاق افتاده باشد می گویند علی علیه السلام عدالت طلب بود و آرمان خواه، پس هر جوان متعهد انقلابی برعهده اش است که هم عدالت طلب باشد و هم آرمان خواه.
آیا اگر در جامعهای که جمهوری اسلامی در آن مستقر است، اگر کسی از سرما مرد، به این معناست که حکومت طاغوت و رضاشاه پهلوی از حکومت ما بهتر است؟ آیا حکومت طاغوتی کشورهای اطراف خلیج فارس و نیمه کودتایی ترکیه از این حکومت بهتر است؟ اینجا محل اختلاف با کسانی است که عدالتخواهی و آرمانخواهی را نمیتوانند با واقعیت گرایی کنار هم قرار دهند.
اینجا محل اختلاف آنهایی است که آرمانخواهی برایشان سیاه نمایی به دنبال دارد، نقد منصفانه انقلاب اسلامی این است که آرمان خواهانه نقد شود؛ ولی منصفانه قضاوت شود.
کسانی انقلاب اسلامی را متهم کرده اند، کسانی که خودشان حداقلهای حق زن را در جامعه رعایت نمیکنند، آقایی که خطبه نماز جمعه علیه انقلاب اسلامی میخواند، سالیان سال است که یک زن در آن استان حق حضور در نماز جمعه را ندارد، در عربستان سعودی که ۱۴۰۰ سال قبل پیامبر عظیم الشان ما وقتی وارد مدینه شد، وقتی همه مردها آمدند و بیعت کردند، فرمودند حالا نوبت بیعت زنان است و عرب جاهلی گفت چرا زن بیعت کند؟! و پیغمبر فرمود این حرفها برای زمان جاهلیت بود، زنها باید بیایند بیعت کنند.
تا دو سال قبل در ریاض و در مکه و مدینه و جده، اگر زن سه بار رانندگی میکرد برایش حکم اعدام صادر میکردند، رسانه وابسته به این عربستان سعودی ۲۴ساعته پمپاژ میکند که ایران حق زنان را از بین برده است، ۴۳ سال است درس خواندن خانمها را ترویج کرده و جایی نداریم که خانمها بخواهند درس بخوانند و امکان آن وجود نداشته باشد.
در همین موضوعات ۴ ماهه اخیر از ظلم به اقلیتها گفتند در حالی که د این ۴۳ سال نماینده مجلس و استاندار دارند و حضرت آقا به کردستان تشریف بردند و اعلام کردند در آنجا اذان سنی پخش شود در حالی که ۱۴۰۰ سال است که در عربستان سعودی شیعه که حدود ۵ شهر کامل را به خود اختصاص داده اند، شیعه اجازه پخش اذان و نماز را ندارد.
در جمهوری اسلامی مسیحیها به راحتی در کلیسا عبادت میکنند، یهودیها در کنیسه هایشان عبادت میکنند، نمایندگان اقلیت مسیحی و کلیمی و یهودی در جامعه ما به راحتی ابراز عقیده میکنند.
تاریخ را گزینشی کرده اند، انسانهای بزرگی در طول تاریخ به شهادت رسیده اند که خیلی مغفولند، یکی از اینها مرحوم میرزاتقی خان امیرکبیر است که علاوه بر آوردن دارالفنون در ایران، نفر اصلی مقابله کننده با بهائیت است، سالهای سال در کتابهای تاریخی از میرزاتقی خان امیرکبیر به عنوان یکی از انسانهای بزرگ ایران زمین اسم برده شده، ولی کسی وصف او را نکرده که او جزو مقاوم ترین انسانها در مقابل بهائیت بوده است.
در ادوار تاریخی گذشته و دوران پادشاهان پیشین حتی فرزندان طبقه کشاورز اجازه درس خواندن نداشتند و تحصیل متعلق به درباریان و موبدان و در حالی که امروز بسیاری از دانش آموزان از روستاهای مرزنشین میتوانند به دانشگاه شریف راه پیدا کنند.
میگویند انقلاب اسلامی اصلا عدالت ندارد و عدالت آموزشی وجود ندارد ظلم بزرگ به جمهوری اسلامی، تحریم و عملیات روانی است و فرار مغزها در تمام دوره ها بوده است و در دوران قبل از انقلاب، میزان این فرار مغزها اصلا قابل قیاس با الان نیست.
عملیات روانی شبکههای معاند، القا این موضوع است که در ایران آیندهای متصور نیست در حالی که میزان شرکت های دانش بنیان در ده سال گذشته چندین برابر شده است و جریان رسانهای که حاکم بر زندگی من و شما شده است، اجازه دیدن حقایق درست انقلاب اسلامی را به من و شما نمیدهد.
امروز ما در یک جنگ تمام عیار روایت به سر میبریم، روایتی که میتواند 2500 سال ضعف و عقب نشینی تمدن را تبدیل به اوج اقتدار کند، و دورهای که 43 سال جوانان این کشور زحمت کشیدند و تمدین نوینی را در حال رقم زدن هستند و علم و پژوهش روز به روز در حال پیشرفت است؛ رسانه ها آن را به بزرگ ترین نقطه ضعف کشور تبدیل می کنند.
در مجموعههای حاکمیتی یک مجلد وجود ندارد که بگوییم انقلاب اسلامی در این ۴۳ سال برای این شهر چه خدماتی انجام شده است، در حالی که سایر حکومتهای عالم، کارهای نکرده برای مردمشان را فاکتور کرده اند.
یک دهه علیه حضور ما در جبهه مقاومت شعار دادند، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، چرا باید پولمان را به سوریه و لبنان بفرستیم و دلیل آن حفظ تمامیت ارضی ایران بوده است.تمامیت ارضی خودمان را حفظ کنیم، آقایی به نام قاسم سلیمانی و جوانان بسیاری که زن و فرزند را رها کردند که بروند جمهوری اسلامی ایران را در مقابل داعش نگه دارند و مدام گفتند اینها مدافع حرم نیستند.
سه سال قبل سردار قاسم سلیمانی را ترور کردند و پمپاژ خبری شدید راه انداختند که سردار سلیمانی عامل اصلی کشتار آبان ماه سال 98 است و آنقدر گفتند تا مردم برای تشییع نروند، مراسن تشییع او در اهواز و مشهد و تهران بینظیر شد، مشهد بینظیر شد.
این انقلاب بی شک به ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی متصل خواهد شد چرا که ما هم مهدی موعود را داریم و هم علم و تلاش بی امان و مضاعفی افرادی که قلبشان برای ایران اسلامی می تپد.